A tavalyi évben történt nagy horderejű szabályváltozások mondhatni utórengéseként erre az évre is maradt pár szabályváltozás. Melybe beletartozik a tankolás betiltása, a KERS használatának felfüggesztése és a pontrendszer változása.
A tankolás betiltásával a versenyzőknek mostantól a verseny végéig megtankolva kell megkezdeniük a versenyt és csak 1 kerékcsere kötelező (a lágy és kemény gumik kötelező feltétele miatt) behajtani, illetve meghibásodás esetén találkozunk velük a boxban. Újabb módosítás, hogy azzal a keménységű gumival kell megkezdeni a versenyt, amivel az időmérő utolsó etapjában a legjobb eredményt érte el a pilóta.
Az időmérő rendszerében történt változás, hogy az első(Q1) és második(Q2) etapban 8-8 pilóta esik ki, míg végül 10-en maradnak az utolsó(Q3) etapra. Mindhárom edzésszakaszt üres tankkal futják.
A csapatok megállapodtak, hogy a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) használatát mellőzik az idei évben és a jövő évre fejlesztik ki a már kötelezően használandó rendszereket.
A pontrendszer a következők szerint módosul: Az első 10 helyezett kap pontot az emelkedő létszám miatt és, hogy jobban ösztönözzék a pilótákat az előzésre, nagyobb különbségek lettek a pontok között. Tehát a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es pontrendszer lép érvénybe.
Változás még, hogy idén, ha minden csapatnak sikerül elkészülnie a szezonnyitóra, akkor 13 csapat lehet ott a rajtrácson 26 autóval. Megegyeztek abban is, hogy 14-ről 11-re csökkentik a versenyhétvégéken felhasználható gumigarnitúrák számát. Azonban, hogy a csapatokat bíztassák a szabadedzéseken való részvételre, egy garnitúrát visszakapnak az első, kettőt a második edzés után, vagyis pénteken nem használnak gumit, ha ennyit használnak fel. A túlkormányzottság kiküszöbölése végett az első kerekek gumijai keskenyebbek lesznek.
Érdekes év lesz ez, már a kezdőhelyszín is ezt mutatja, aminek Bahrein ad otthont. Ezért a futam szervezői úgy gondolták, hogy egy új pályaszakasz hozzátoldásával változtatnak a pálya vonalán és egy belső, nagyjából 1km-es szakasszal meghosszabbították a pályát.
Az új, 5412m-ről 6299m-re nyújtott pálya vonalrajza: (látható, a régi pályához képest, mennyivel hosszabb.) Eddig a 4-es és 14-es kanyar közötti halvány vonal volt a pálya része.
Utolsó kommentek