Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

HTML

Dannyblog

Sziasztok! Úgy érzem itt az ideje, hogy leírjam, mik történnek/tek velem az életem során. Amikor történik velem valami érdekes, vagy csak úgy unatkozom, akkor beszámolok róla, vagy csak válaszolgatok. Egy-egy régebbi történetemet is olvashatjátok majd itt. Welcome to my world, bitch!

Friss topikok

Linkblog

Forma 1 2010 - Szabályváltozások

2010.02.04. 13:53 | Danny Pilot | Szólj hozzá!

 A tavalyi évben történt nagy horderejű szabályváltozások mondhatni utórengéseként erre az évre is maradt pár szabályváltozás. Melybe beletartozik a tankolás betiltása, a KERS használatának felfüggesztése és a pontrendszer változása.

A tankolás betiltásával a versenyzőknek mostantól a verseny végéig megtankolva kell megkezdeniük a versenyt és csak 1 kerékcsere kötelező (a lágy és kemény gumik kötelező feltétele miatt) behajtani, illetve meghibásodás esetén találkozunk velük a boxban. Újabb módosítás, hogy azzal a keménységű gumival kell megkezdeni a versenyt, amivel az időmérő utolsó etapjában a legjobb eredményt érte el a pilóta.

Az időmérő rendszerében történt változás, hogy az első(Q1) és második(Q2) etapban 8-8 pilóta esik ki, míg végül 10-en maradnak az utolsó(Q3) etapra. Mindhárom edzésszakaszt üres tankkal futják.

A csapatok megállapodtak, hogy a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) használatát mellőzik az idei évben és a jövő évre fejlesztik ki a már kötelezően használandó rendszereket.

A pontrendszer a következők szerint módosul: Az első 10 helyezett kap pontot az emelkedő létszám miatt és, hogy jobban ösztönözzék a pilótákat az előzésre, nagyobb különbségek lettek a pontok között. Tehát a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es pontrendszer lép érvénybe.

Változás még, hogy idén, ha minden csapatnak sikerül elkészülnie a szezonnyitóra, akkor 13 csapat lehet ott a rajtrácson 26 autóval. Megegyeztek abban is, hogy 14-ről 11-re csökkentik a versenyhétvégéken felhasználható gumigarnitúrák számát. Azonban, hogy a csapatokat bíztassák a szabadedzéseken való részvételre, egy garnitúrát visszakapnak az első, kettőt a második edzés után, vagyis pénteken nem használnak gumit, ha ennyit használnak fel. A túlkormányzottság kiküszöbölése végett az első kerekek gumijai keskenyebbek lesznek. 

Érdekes év lesz ez, már a kezdőhelyszín is ezt mutatja, aminek Bahrein ad otthont. Ezért a futam szervezői úgy gondolták, hogy egy új pályaszakasz hozzátoldásával változtatnak a pálya vonalán és egy belső, nagyjából 1km-es szakasszal meghosszabbították a pályát.

Az új, 5412m-ről 6299m-re nyújtott pálya vonalrajza: (látható, a régi pályához képest, mennyivel hosszabb.) Eddig a 4-es és 14-es kanyar közötti halvány vonal volt a pálya része.

A bejegyzés trackback címe:

https://danny1988.blog.hu/api/trackback/id/tr431729167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása